תכנון חדרי ילדים מורכב מהרבה פרטים הדורשים חשיבה: איחסון, שינה ומרחב עבור פעילויות שונות. היום אכתוב על חלק מצרכי האיחסון : איחסון משחקים ,ספרים, חומרי יצירה, ביגוד והנעלה, ולבסוף גם כלי מיטה.

האם יש מקום בחדר אחד לכל כך הרבה דברים? התשובה היא כן ולא… תלוי בגודל החדר, מספר החלונות, מספר הילדים הישנים באותו חדר והגילאים. כל אחד מהנתונים הללו ישנה את התשובה ויגדיל או יקטין את אפשרויות האיחסון. יש משפחות שיחליטו שילדים עד גיל מסוים יחלקו בחדר משותף כחלק מערכי החינוך וההתנסות שהם רוצים שילדיהם יחוו. לכן בבחירת החלל לחדר לילד/ים טמונה החלוקה בחלל. יתכן ובתהליך התכנון יחד איתי, נעדיף שאזור המשחקים ויצירה יהיו בחדר משפחה הקרוב למטבח או שכלי המיטה ימצאו מקום של כבוד בארון המצעים בנישה שתכננתי לאורך הפרוזדור. בכל מקרה, צבעוניות או מינימליזם, כדי ליצור מרחב, עדיין עדיף להשתמש באיחסון שחלקו מעל גובה הרצפה.

שינה: מיטה מתחת לחלון לא מומלץ מהרבה סיבות: ילדים יכולים לטפס על אדן החלון ולהסתכן בנפילה וח"ח. כמובן שסורגים זה MUST. לעיתים, חלונות הזזה בדירות,מותקנים באיכות נמוכה ולכן "ישרקו" בחורף =סימן שהחלון לא סגור הרמטי ומכניס קור בדיוק מעל ראש הילדים. קיר חלון הינו קיר חיצוני ולכן הוא קיר שחשוף לרטיבויות (ליקויי בניה נפוצים לצערי ) והוא קיר קר מקירות פנים.  באזור ההר הקר, בדרך כלל מותקן רדיאטור. כך שלהצמיד ריהוט לרדיאטור ממש לא מומלץ מחשש לכוויה וריכוז חום הכלוא בגוף החימום.

אני מאד אוהבת לתכנן ריהוט המשלב לילדים קטנים גם איחסון (בגדים, ספרים ומשחקים) וגם משטח עבודה/משחקים כך שהמיטה נמצאת מעל כל זה. כמובן שזה יהיה אפשרי לגיל מסוים ולגובה תקרה הגיוני.

תאורה: כמו תמיד, מספר כופי תאורה יתנו פתרון כולל: תאורה כללית במרכז החדר שאפשר להדליק ולכבות כמחלף ב-2 מקומות). תאורת אווירה- אם יש אפשרות לשלב תאורה נסתרת ברהוט או בתקרת גבס וליצור סינר תאורה. כך שהאור נעים ולא מסנוור והילד ירגיש בטוח במהלך הלילה משדים או מפלצות… תאורה לקריאה בגובה המתאים (שלא נקבל מכה בראש..) ושקע זמין בגובה הנכון (ששידת הלילה או מסגרת המיטה תאפשר גישה).

צבע: חדרי ילדים כייפים ושמחים בהוספת צבע. על הקירות, בעזרת אביזרים, ריהוט , שטיח ומצעים.החוכמה היא לא ליצור בלגן או עומס. מצרפת תמונות להשראה.

.