תכנון המשרד הביתי

בעקבות מגפת הקורונה כשאנו ספונים בביתנו, הצורך במשרד ביתי מאורגן ומתוכנן הינו צורך בסיסי. חלקנו התאהבנו ברעיון שאפשר לעבוד מהבית (במיוחד אחרי שהילדים יחזרו למסגרות הלימוד) ולא נבזבז זמן וכסף על ביגוד, חניה, הוצאות תחזוקה של מכונית נוספת, רק כדי לעמוד בפקקים. אז אם אתם מרגישים שהגיע זמן לשדרג את זמן העבודה שלכם ולא יודעים כיצד לתכנן נכון איחסון, תאורה, ריהוט נח ופרקטי, שילוב צבעים ואביזרים למשרד, כדי שגם בפגישות זום, יבינו שאתם מקצועניים, המשיכו לקרוא:

ראשית, בחנו את מיקום שולחן העבודה שלכם: האם הוא נמצא במיקום שקט שבו תוכלו להתרכז, לדבר עם לקוחות ללא הפרעה? האם יש חלון או תאורה טבעית סמוכה אליכם? אם אתם עובדים שעות ארוכות , אוויר צח ותאורה טבעית חשובה לבריאותכם ואיכות החיים והעבודה. האם המיקום האולטימטיבי הוא שולחן צמוד לחלון? לא תמיד. תלוי מה הם כווני האוויר: כלומר אנחנו לא רוצים סינוור אור מבחוץ אך גם השתקפות הבבואה שלנו במסך מפריעה. לכן בידקו בחלל שיעדתם אותו למשרד, מהו המיקום במועדף. שימוש בצלון אנטי סאן, יעזור במקרה שאין ברירה למקם את השולחן קרוב לחלון ובכך לווסת את כמות האור ולרכך אותו.

הכנות לחשמל, תקשורת ,תאורה מתאימה לאופן עבודתכם הינה חיונית. כשאני מתכננת משרד, אני בודקת הרבה פרמטרים (לדוגמא כווני האוויר ומיקום חלון) ובעקבות ההחלטה על מיקום שולחן העבודה, אתכנן את אמצעי התקשורת הנחוצים. קופסא מרוכזת שיש בה מספר שקעים, שקעים לטלפון ואינטרנט מאד נוחה ומבטלת עומס ויזואלי.  שקע כפול מעל גובה השולחן מאד פרקטי מבחינת גישה להטענה וכו.

התישבתם לעבוד. האם הכסא נח ונועד לתמוך בכם לשעות עבודה רבות? עלויות כסא עבודה בטכנלוגיות מתקדמות אינה זולה, אך תחסוך מיכם כאבי צואר וגב. ממליציה גם לרכוש מתקן תמיכה לרגלים אלכסוני, הכל כדי שלא תסבלו במהלך יום העבודה.בכל מקרה מומלץ כל 90 דקות לעמוד ולהתמתח לדקה.

איחסון: חפצים על שולחן העבודה כמעט ונעלמו בגללל תוכנות מחשב נהדרות. עדיין ,אם אתם משתמשים  גם בתיקיות אמיתיות ולא רק וירטואליות (אפשר לסרוק מסמכים פיזיים שקבלתם ובכך לחסוך תיקיות וכמובן לדאוג לגיבוי כפול),התיקיות או סלסלות יכולות להיות לצידכם או מולכם.  כדי שהכל יראה אסטטי ואחיד,קנו מספר סלסלות או תיקיות בגוון ועיצוב זהה או משלים כדי לא להעמיס על החלל וליצור אסטטיקה עדינה. אקססוריס למכשירי כתיבה, פח וכו ישלימו את האווירה יחד עם עציצים בכלים יפים ומינימליסטים.  קל מאד למצוא עציץ במחירים סבירים, כלים משלימים וחפצי נוי לתצוגה, ארוח לקוחות וגם בשביל ההרגשה שלכם לשהות במקום נעים ומסודר.

דאגו לתאורה מספקת לעבודה: תאורה כללית, תאורה מפוקסת שולחנית אם אתם מתעסקים במוטוריקה גסה ועדינה. מחלף לידכם יחסוך לכם לחזוור למשרד במקרה ושכחתם לכבות את אחד המפסקים.  תאורת אווירה בריהוט או בתקרה תוסיף נופך יוקרתי לחלל (כשתקבלו קהל) או תאיר ותבליט יצירות אמנות שרכשתם או שיצרתם. שימוש בספקטרום אור נכון הינו בין 3600-4000K. כלומר, אור המדמה אור יום לעבודה.

אם אתם מתכוונים להמשיך להפגש עם לקוחות וספקים בצורה וירטורלית, תמיד תחשבו איך אתם נראים ומה יראו מאחוריכם: מיטה/ארון ספרים מבולגן/ תמונה תלויה בצורה מרושלת או התוכן לא שייך לתצוגה במשרד, חלון שהאור מסנוור ממנו ויוצר הילה מסביבכם ואתם נראים בחשיכה מורידים את רמת המקצועיות שלכם. אז דאגו לקיר נקי או צבוע בגוון מיוחד או טפט מיוחד, תמונות /תעודות מקצועיות. אפשר גם להזמין טפט עם הלוגו שלכם או כל גרפיקה שתחבר ותקרין את העסק שלכם.כל עסק הוא יחודי ורוצה להיות שונה ואיכותי יותר.חישבו כיצד עיצוב החלל ישקף זאת? אני מניחה שצריך דמיון, נסיון ומודעות לאפשרויות טכנולגיות וחומרים שונים שאינכם מודעים להם.

הטרנד לשולחן עבודה הינו גוונים בהירים בקווים נקיים. את שולחן האוכל הישן או שולחן העבודה של הילדים תפנו או תעניקו לאחרים.ארגונומיה של שולחן משרדי וגובהו מותאם לעבודה. כסאות אורח כנ”ל- מודרנים וקלילם המיועדים למשרד.

זכרו שמשרד מעוצב ומתוכנן יאפשר לכם לעבוד בצורה מדויקת ונעימה. בהצלחה!

 

תמונות להשראה מPINTEREST

Share the joy
  •  
  •  
השארת תגובה