children's-bath

רוב חדרי רחצה הינם חדרים קטנים הנעים בין 3-5 מ"ר. כיצד מכניסים מספר פונקציות במרחב כל כך קטן? ומה עדיף? אמבטיה או מקלחת?

במקוואות שאני מתכננת, הפתרון פשוט: גם וגם. כלומר מראש יש החלטה כמה חדרי אמבטיה יהיו ומה מספר חדרי המקלחת שנתכנן. אך בבתים פרטיים, המצב יותר מסובך. לכן אם יש בעיה של מרחב ואין אפשרות ליצור באותו חדר גם וגם, אני ממליצה לתכנן מקלחת גדולה ומפנקת עבור בעלי הבית ואילו לילדים, לתכנן חדר אמבטיה כאשר אמבטיה רחבה מהרוחב הסטנדרטי של 70 ס"מ.

לאחרונה, התבקשתי לתכנן שינויים בדירה הכוללת יחידת הורים. הבעל שמח להיפטר מהאמבטיה הצרה והמיושנת וקיבל את רעיון המקלחת המרווחת עם מושב, ראש מקלחת רחב (בשבילו) ומזלף נוסף (בשבילה) ותעלת ניקוז ארוכה ויפה. למחרת התקשר ואמר שאישתו הטילה ווטו על העניין והיא לא תוותר על האמבטיה.(מדוע מלכתחילה לא היה שת"פ עם האישה,זה סיפור אחר למאמר אחר).לא הצלחתי לשכנע שיש עוד אמבטיה בבית ובפעמים המעטות שהיא משתמשת באמבטיה, אפשר להשתמש בחדר הרחצה של הילדים.

שיניתי תכניות, הזמנתי כלים סנטירים שונים ואמבטיה רחבה והחדר עבר שיפוץ. בסיום תהליך הלבשת הבית, ניגשה אלי האישה ושאלה בדיסקרטיות איך אפשר ששני אנשים יתקלחו בו זמנית באמבטיה…. ועל זה נאמר: סוף מעשה במחשבה תחילה!